Prima greșeală pe care o fac managerii într-un interviu de angajare moldovan.alexandru@gmail.com, March 6, 2023 de Craig Hickman Spune sincer, din 10 angajări pe care le face compania ta, câte se dovedesc a fi alegeri bune? Dacă procedezi la fel ca majoritatea companiilor, răspunsul tău este, probabil, doar 5 din 10 angajări sunt alegeri potrivite. Chiar și cele mai bune companii reușesc să angajeze persoanele potrivite în doar 7 cazuri din 10. În timp ce rata de plecări din organizație poate fi resimțită ca un cost inevitabil, ia în considerare acest lucru: Costul înlocuirii unui angajat pe o poziție necorespunzătoare este estimat la 30% din compensația primului an. Pentru executivii seniori, poate fi de 3 ori compensația pe primul an. Dacă firmele excelente au o rată de succes de doar 70%, ce pot face mai mult decât atât companiile, pentru a se asigura că angajează candidații potriviți? Răspunsul implică să faci ceva ce majoritatea angajatorilor nu fac ca prim pas, sau deloc: evaluarea potrivirii dintre candidat și cultura organizației, chiar dinainte de a-și demonstra candidatul abilitățile. Ce este cultura? Într-un studiu recent a lui Hunt Scanlon Media, 73% dintre respondenți au spus despre cultură că este cel mai important aspect al organizației în care se află. Oricum, cultura rămâne evazivă și greu de definit, mulți încă numind cultură o masă de biliard sau de ping-pong din sala de luat masa de prânz. În esență, cultura merge mult mai adânc decât atât. Simplu spus, cultura este mulțimea de credințe și acțiuni ale oamenilor care fac parte din aceasta. Asta poate părea inconsecvent la prima vedere, dar este miezul a ceea ce determină mersul afacerii. Ceea ce oamenii cred – valorile și asumpțiile lor – determină modul de acțiune al acestora, și cumularea acțiunilor tuturor angajaților este ceea ce duce la rezultatele unei organizații. Într-un exemplu simplu, dacă angajații cred că un obiectiv setat de management nu este important, își vor găsi greu motivația pentru a atinge acel scop. Pe cealaltă parte, dacă angajații sunt entuziaști în legătură cu obiectivele organizației, aceasta se va bucura de o rată mult mai mare de succes. Credință versus acțiune Organizațiile evaluează, de obicei, abilitățile și experiența angajaților, adesea fără să se uite dacă asumpțiile și credințele candidaților se aliniază cu ceea ce promovează cultura companiei. Chiar și în situațiile în care se ia în considerare cultura organizațională, se face acest lucru la finalul procesului de angajare, după ce au fost evaluați candidații în ceea ce privește experiența și abilitățile. După tot timpul și efortul dedicate trierii candidaților, companiile își pot dezvolta o preferință față de un anumit candidat, chiar dacă el sau ea nu este o potrivire bună față de cultura companiei. Folosind această abordare ne îndreptăm spre fricțiune culturală. De exemplu, un manager experimentat cu o abordare strictă, top-down, sufocă o echipă colaborativă. Sau, un tehnician abil care crede cu înverșunare că „metodele vechi sunt cele mai bune”, se va chinui într-o cultură care promovează inovația. În cazuri în care este angajată o persoană nepotrivită, organizațiile sunt nevoite să gestioneze situația – punând bani, timp și energie în schimbarea direcției organizației – sau înlocuind angajații care nu se alinează. Fiecare opțiune implică un nivel mare de efort și cheltuială care nu sunt necesare. Avantajul competitiv Alinierea cu cultura încă din stagiul de angajare nu doar reduce costurile, dar oferă și un avantaj competitiv decisiv pe piața muncii. În 2005, un bine-cunoscut lanț de restaurante a angajat 35.000 de oameni noi. Pe vremea aceea, rata de plecări a angajaților în industria restaurantelor era de 100%: la fiecare 12 luni, echipa era una complet nouă. Lanțul acesta a dezvoltat o cultură puternică de feedback și de valorizare a angajamentelor pe termen lung, asigurându-se că noii angajați împărtășesc aceste valori. Ca un rezultat, organizația s-a bucurat de o rată de plecare a angajaților de doar 70%. Acest lucru nu a însemnat doar scăderea costurilor de training, dar și creșterea satisfacției angajaților și servicii mai bune oferite clienților, ambele fiind esențiale pentru succesul companiei în această industrie competitivă. Modelarea culturii pentru creștere Cultura determină afacerea și oamenii sunt miezul culturii. Este valoros pentru afacere să caute noi angajați care să împărtășească valorile companiei. Angajarea persoanelor potrivite din punct de vedere al culturii, dă voie companiilor să aducă rapid la zi recruții noi, să aibă rezultate pozitive mai rapid și să atingă potențialul organizațional cel mai înalt. Blog cultura